Na zabavu električnih vozila — iako doista prekasno da bi se smatralo pristojnim — stiže i Alfa Romeo. U velikom stilu je na tržište trebalo do se pojavi Milano, auto sa imenom koje bi evociralo početak brenda kao takvog. Nažalost, Italijanska vlada se usprotivila korišćenju imena koje bi navodilo kupce na pogrešan zaključak da se auto proizvodi u Italiji kada je, zapravo, reč o Poljskoj. Tako smo završili i završile sa Alfa Romeo Junior-om, autom koji imenom naglašava za koga je napravljen — za najmlađe vozače i vozačice u potrazi za ,,ekskluzivom bez velikih troškova održavanja”.
Da li je Alfa Romeo zavredio negativne poene kod publike ili samo dobio besplatni marketing sa celom ovom pompom oko imena, to ćemo videti tek kada saberemo ukupne prodaje, bar nakon prvih godinu dana. Do tada, možemo da pogledamo osnovne karakteristike Alfa Romea Junior-a i damo svoj sud.
Alfa Romeo Junior: Dva modela i nekoliko konfiguracija
Ono što prvo upada u oči pri pogledu na Alfa Romeo Junior je dizajn. Da, prednji deo haube i branika ostaje prepoznatljivo trouglast — ali tek u naznaci. Junior je, u suštini, moderan auto koji cilja na savremeni dizajn u svakom smislu, od motora do svetlosne signalizacije. I, kao takav, sigurno će se dopasti mnogim kupcima, posebno zbog porasta potražnje za praktičnim, kompaktnim SUV vozilima koji malo troše a lepo izgledaju na putu.
Ipak, da li se vi možete oteti utisku da Alfa Romeo Junior neodoljivo podseća na… mnoštvo drugih SUV vozila koje smo imali i imale prilike da vidimo u poslednjih 10 godina? Ovo ne mislimo kao uvredu, ali, na prvi pogled, ne čini se da ovaj novi model donosi nešto novo u sferi dizajna na automobilsko tržište.
Alfa Romeo Junior Ibrida
Postavljen na istu platformu kao nekoliko drugih linija vozila iz Stellantis-a (čitaj, Fiat, Peugeot i Lanchia), Alfa Romeo Junior podseća na svoje rođake u mnogo čemu. Na primer, hibridna verzija, pod imenom Ibrida, koristi 1.2 motor benzinac koji se već koristi u nekim Peugeot vozilima iz prethodne godine. On je povezan sa električnim motorom za ekstra snagu i domet, i oni ukupno donose 136 konja.
Da li je ovo mnogo? Priznaćemo, ne, ali je uzbudljivo i više nego dovoljno za kompaktni hibridni SUV. Zbog svoje veličine, građe i motora, Alfa Romeo Junior Ibrida obećava lako i fleksibilno upravljanje, što je, za onu publiku za koju je i pravljen, i najbitnije.
Ako birate Ibrida model, tu je i Speciale verzija. Ipak, nećete dobiti više snage i bolje performanse, već samo unapređen spoljašnji i unutrašnji dizajn.
Alfa Romeo Junior Elettrica
Električna verzija Alfa Romeo Junior-a zove se (potpuno iznenađujuće) Elettrica. Ona u sebi nosi potpuno električni motor sa baterijom od 51 kWh i snagom od 154 konja. Tu je, međutim, i Elettrica Veloce, top opcija u ponudi sa motorom od 276 konja. Da bi zaista izneo ovu snagu, Veloce model dobija i nešto unapređen dizajn sa većim kočnicama i gumama, nižim stavom na putu i sličnim zanimljivostima.
Važno je naglasiti da je u ponudi dostupna i ,,srednja verzija”, Elettrica Speciale, koja, kao i kod Ibrida modela, ne nudi više snage već unutrašnja i spoljašnja unapređenja. Oh, i kada je reč o dometu, Alfa Romeo tvrdi da Elettrica može da dostigne 410 kilometara na jednom punjenu, ali ovaj domet tek treba da bude potvrđen kroz masovnu upotrebu.
Udobnost, tehnologija, bezbednost i ostale karakteristike
Sa masivnom instrument tablom i centralnim ekranom osetljivim na dodir, Alfa Romeo je svoj SUV model Junior dobro opremio da ispuni nove potrebe savremenih vozača i vozačica. Naravno, osim specijalnog smartphone hub-a, koji vam omogućava da punite telefon dok se vozite, tu je i ceo sistem povezivanja koji vam dozvoljava da svom autu dajete komande glasom, ali i koristite ChatGPT i ostale alate veštačke tehnologije.
Alfa Romeo nudi i aplikaciju na kojoj možete pratiti sve informacije o vašem autu, ali i putovanju, kao i čitav bezbednosni tehnološki paket da vam pomogne pri vožnji. Ovde, naravno, dobijate mogućnost da birate šta vam je potrebno a šta ne. Premium paketi na svakoj verziji uključuju unapređena sportska sedišta, ambijentalno osvetljenje, više tehnoloških karakteristika i slično — manje više kao kod svakog modernog auta.
Sve u svemu, enterijer Alfa Romeo Junior-a izgleda atraktivno i dobro opremljeno, te smo uverene da neće razočarati kupce.
Dostupnost i cena Alfa Romeo Junior-a
Alfa Romeo Junior još uvek nije dostupan u Srbiji, te smo upotrebile zvaničan nemački sajt ovog brenda za informacije o cenama. Dakle, u Evropi, gde se za sada jedino i prodaje ovaj SUV, Junior je zvanično dostupan od €29,500 za Ibrida verziju. Elettrica počinje od €39,500, s tim što je startna cena za Veloce čak €48,500.
Šta znači startna cena? Znači da auto dobijate u bazičnom paketu za ovu sumu, i da ćete verovatno dodati još nekoliko hiljada evra za unapređenje spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda i komfora, bolju tehnologiju i bezbednost i drugo.
Ali hajde da pretpostavimo da želite da uzmete srednju električnu verziju bez dodataka, odnosno klasičan Elettrica model. Njegova cena prevazilazi onu od mnogih drugih sličnih, ali i daleko atraktivnijih, automobila na tržištu. Na primer, zašto bi se poznavaoci i poznavateljke automobila odlučili i odlučile za Alfa Romeo Junior, kada za nekoliko hiljada evra manje mogu uzeti top opremljen novi Golf GTI? A onda, u istom segmentu i za sličnu cenu su dostupni i već isprobani i dobro ocenjeni modeli kao što su Kia EV6, Ford Mustang Mach-E, VW ID.4 i Chevrolet Equinox EV.
Ali Alfa Romeo Junior i dalje ima šanse da iznenadi svojim kvalitetom i izdržljivošću, pa ćemo za finalnu ocenu sačekati da vidimo kako će se pokazati u narednom periodu.
Izvor naslovne fotografije: Stellantis Media
Tekstualni izvori:
- Alfa Romeo
- Stellantis